Meer om David Trubrigde ltd
De onderstaande is een fragment uit de verschillende intervieuws van een magazijn uit Europa, en Azie. Die de laatste jaren is uitgekomen. Ze zijn gekozen en samengesteld, zodat ze het elegant kunnen benadrukken, en ze definiëren waar de producten van David Trubridge voor staan.
Voeding
Ik ben benieuwd hoe ik een manier kan vinden om de culturelle voeding tot leven te brengen, zonder dat er duurzame ressourcer en energie wordt gebruikt. Wij hebben eigenlijk te veel spul in ons huis, welke ook als een “junkfood” kan worden beschouwd. Een ontwerp die ons honger kan achterlaten. Hoe kunnen we een reëele, en een blijvende lust creëren, zonder dat het eindigt als onbruikbare objecten, die het millieu beschadigt. Een ontwerp die niet deze probleem kan oplossen, is volgens mij onverantwoordelijk en niet relevant bezig.
Mode
Ik ben niet geïnteresseert in trends of mode, die u alleen een follower maakt. Ik probeer om uit mijn hart vertrouwing te geven, met een echte intergriteit, vanuit mijn eigen stem. Ik hou niet van de nieuwe trends omkring ontwerp, die originaliteit opzoeken, op een slimme ironiske manier. Zulke trends zijn alleen èèn dag te onthouden, die we de volgende dag al vergeten. Ik kan niet altijd meedoen aan zulke trends, maar ik geloof erin dat intergriteit, originaliteit, en consistentie op langere termijn belangrijk en winnende zal zijn. Elk kunstenaar is uniek. Ik wens niet om een oppervlakkige popnummer, die misschien de grootste hit van èèn dag is, en de volgende dag al vergeten kan zijn. Mijn droom is om een Bachs muziek op te vinden, die nogsteeds met de dag je kan inspireren, zelfs na honderd jaar.
Ontwerpprocessen
Ik wil niet een simpele praktische functie product opvinden. Ik ontwerp om te communiceren, om een verhaal te vertellen. Ik wil graag overbrengen wat ik vind van de bergen, en de woestijn, en wat het kan betekenen om een mens te zijn. OOOOOOO BURDA KALDIM